Direct naar content

Basisonderwijs

“We ontwikkelen ons alleen en samen voor de toekomst!”

Klarie van der Steen

Leerkracht groep 7

Kennis gaat vooraf aan vaardigheden

Hoge verwachtingen van alle kinderen

Betekenisvolle en thematische leersituaties

Wij geloven dat alle kinderen het kunnen en willen leren en hebben hoge verwachtingen van alle leerlingen en onszelf als onderwijsprofessionals. We geloven dat alle leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen binnen een rijke, gestructureerde leeromgeving. Leren doe je niet alleen. Sterke pedagogische relaties tussen leerkrachten en leerlingen, maar ook leerlingen onderling, zijn essentieel. We leren van en mét elkaar met oog voor de ander en de wereld.

Thuis op De Fontein; veilig groeien, vol vertrouwen

Op Kindcentrum De Fontein vinden we het belangrijk dat elk kind zich welkom voelt en zich optimaal kan ontwikkelen. Wij richten ons in ons onderwijs op de totale ontwikkeling van het kind, zodat het zich gezien, gehoord en geliefd voelt en met vertrouwen kan groeien. Wij werken met positiviteit en daadkracht.

We gaan uitdagingen aan, durven keuzes te maken en gaan voor ontwikkeling en bekwaamheid van zowel de leerlingen als onze onderwijsprofessionals. Dit doen wij vanuit de basis van vertrouwen en verbinding, waarin we samenwerken met ouders, leerlingen en externe partners.

We werken aan een stevige kennisbasis en het ontwikkelen van vaardigheden

Wij werken met de Kanjertraining voor sociaal-emotionele ontwikkeling

Optimisme en een positieve sfeer dragen bij aan een fijne schooltijd en goede ontwikkeling

Een sterk pedagogisch klimaat met heldere regels en routines

Onze manier van werken

De leerkracht doet ertoe! Wij geloven in goede lessen, waarbij de leerkracht expliciet uitleg geeft, het begrip van de leerlingen voortdurend controleert en het aanbod daarop afstemt. Voldoende herhaling en oefening zijn essentieel voor het aanleggen van een goede kennisbasis. We maken gebruik van diverse verwerkingsvormen, waar bij het jonge kind spel in hoeken centraal staat.

Wij werken met het expliciete directe instructie model (EDI)

Spelend leren in hoeken in de onderbouw

Ons aanbod is gebaseerd op wetenschappelijke inzichten

Wereldoriëntatie geïntegreerd

Stappenplan aanmelden basisonderwijs

Contact

Neem contact met ons op. U wordt door ons uitgenodigd voor een gesprek.

Is uw kind jonger dan 3 jaar? Dan vragen wij u het formulier voor belangstellingsregistratie in te vullen.

Stap 1

Gesprek

Bespreken van plaatsing en het verkennen van een eventuele ondersteuningsbehoefte.

Stap 2

Aanmeldformulier

Is uw kind 3 jaar en weet u zeker dat dit de plek is voor uw kind?

Vul het aanmeldformulier in dat u van de locatie hebt ontvangen en stuur het terug naar de locatie.

Stap 3

Bevestiging

U ontvangt binnen zes weken een bevestigingsmail. Uw kind staat dan aangemeld. Mochten we aanvullende informatie nodig hebben over de ondersteuningsbehoefte, dan nemen we contact met u op.

Stap 4

Plaatsing

Circa 3 maanden voor de start van uw kind ontvangt u informatie over de definitieve plaatsing.

Stap 5
01 05

Veelgestelde vragen

We kunnen ons voorstellen dat u bij het kiezen van een locatie verschillende vragen hebt. We beantwoorden ze hier.

Vertrouwen

Verbinding

Daadkracht

Bekwaam

Positiviteit